Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

(ÁSZF)

Melyek („Szerződés”) vonatkoznak egyrészről  Evotronics Kft (c.g.: 01-09-994833, székhely: 1125 Budapest, Diós árok 29. A. ép.; adószám: 24190844-2-43), a www.smarthomestore.hu elnevezésű weboldal (továbbiakban: „weblap”, „weboldal”, „webshop”, „webáruház”) üzemeltetőjére (továbbiakban „Üzemeltető”, „Szolgáltató”, „Webáruház”, „Webshop”), másrészről a weblap látogatóira, használóira, a weblapon keresztül rendelést leadókra, a weblapon hirdetett szolgáltatásokat bármilyen módon megrendelőkre vagy hírlevélre feliratkozókra (továbbiakban „Megrendelő”, „Megbízó”, „Látogató”), együttesen: „Felek”-re. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

I. A weboldal használata, annak szabályai, a szabályok megszegésének következményei

A weboldal használtára bármilyen cselekvőképes személy jogosult. Azonban annak tartalma, ide értve kifejezetten, de nem kizárólag a szakmai és jogi vonatkozású elemeket, például fotók, videók, egyéb hanganyagok vagy letölthető dokumentumok, szerzői jogvédelem alatt állnak. Azok felhasználása, terjesztése vagy megosztása tilos, kivéve, ha az Üzemeltető ehhez írásban nem járul hozzá. Ez esetben a hozzájáruláskor kikötött feltételek mentén szabad felhasználni a szóban forgó tartalmi elemeket, tartalmakat.

A fentiek be nem tartása törvénysértésnek minősül, és a törvénysértő személynek (vagy cégnek) A/4-es oldalanként vagy képenként nettó 50 000 forintnyi kötbért köteles fizetnie, mely a törvénysértés kezdetétől 8 napon belül esedékessé válik. (1 oldal, mint mértékegység: egy A4-es oldal, 12-es betűméret mellett, Times New Roman betűtípussal.) Késedelmes megfizetés esetén a késedelmi kamat megkezdett naponként 1 000 forint.

A fentiek hatálya kiterjed még: az Üzemeltető által működtetett, a témába közvetlenül vagy csak áttételesen kapcsolódó egyéb offline vagy online felületeire is. Például, de nem kizárólag: kiadványok, társoldalak, social media oldalak vagy csoportok (Facebook, Pinterest, Instagram. stb.), az Üzemeltető által tartott előadások anyagai, blog bejegyzések.

A Evotronics márkanév és a Evotronics logo, valamint a logo egyes változatai a Szolgáltató szerzői jogi védelem alá tartozó kizárólagos tulajdonát képezik.

Fentiektől eltérni kizárólag az Üzemeltető által adott írásos engedély birtokában szabad, vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseit felülíró esetleges egyedi szerződésben foglaltak szerint.

Egyebekben a weboldal használata ingyenes.

II. Kapcsolat, kapcsolattartás, adatok, adatkezelés

Üzemeltető, ha a Látogató ehhez hozzájárul, hírlevelet küldhet, levelezőlistára való feliratkozást követően információkat küldhet vagy promóciókról tájékoztathat, kapcsolat-felvételi form-on keresztül kapcsolat felvételi lehetőséget tesz lehetővé. Az ezekre való feliratkozás vagy ezek használatuk során Látogató kifejezetten elfogadja az Adatkezelési szabályzatot és az abban foglaltakat.

A fentiek során Látogatónak az Adatkezelési szabályzatban foglaltakhoz kell hozzájárulnia.

A kapcsolattartással kapcsolatos további információkról rendelkezik még: IX. pont.

III. A megrendelés, a szolgáltatás és a teljesítés tárgya és menete

3.1 Vásárlás. A webshopban feltüntetett termékeket és szolgáltatásokat elektronikus úton leadott megrendeléssel lehet megvásárolni. A megrendelésre vonatkozó szabályokat a jelen szerződés szabályozza.

3.2.1. A termékek. A webshopban megtalálható termékek:

– smarthome (okosotthon) termékek, készülékek, berendezések

A weboldalon található termékek lényeges tulajdonoságaira vonatkozó információt az egyes termékek alatti leírásban találhatóak. 

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt 27%-os ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk, azonban a megrendelt terméket a megrendelés időpontjában megadott áron garantáljuk Önnek. Az oldalon található esetleges hibákat igyekszünk elkerülni, kijavítani, de értük felelősséget nem tudunk vállalni.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek, szolgáltatások között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített email címen, vagy a Kapcsolat menüpontban szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

A fentiekből adódó, a garanciára és jótállásra vonatkozó további részletekről a IV. pont rendelkezik.

A fentiekből adódó, a megrendelés elfogadására és visszaigazolására vonatkozó további részletekről a 3.3 pont rendelkezik.

3.2.2.A szolgáltatások. A webáruházban megrendelhető szolgáltatások:

– Smarthome tervezés egyedi megrendelésre, 

-Csomagolás. Szolgáltató igényes csomagolásban küldi ki a megrendelt termékeket. A csomagolásért a Szolgáltató  20 db mennyiség felett extra díjat számolhat fel. 

3.3 A megrendelés. Megrendelő webáruházban bármely terméket a „kosárba rakom” jelre kattintva kosárba tudja tenni, vásárolni azonban csak regisztrációt követően tud. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor új jelszavát e-mailben elküldjük Önnek.

A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket is a kosárba helyezni, válassza a „Vásárlás folytatása” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor a Fizetés gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

A véglegesített rendelést (ajánlatot) követően a rendszer automatikus visszaigazoló üzenetet fog küldeni Megrendelőnek a rendeléséről, annak részleteiről, többek között a rendelési számról, választott fizetési módról és szállítási módról, a szállítási és számlázási címről, a termék nevéről, cikkszámáról mennyiségéről, valamint a fizetendő összegről, amely már a szállítási költséget is tartalmazza. Előfordulhat, hogy a visszaigazoló email a spam vagy levélszemét mappába kerül, így minden esetben ellenőrizzék azokat is. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével. Alap esetben a visszaigazoló emaillel a rendelés véglegesnek minősül. Ezt követően, a Megrendelő újabb emailben már csak speciális felételek fennállása esetén igazolja vissza a szállítási időt (várhatóan hosszabb szállítási idő, készlethiány stb miatt).  Amennyiben a Megrendelő a banki átutalás fizetési módot választja, az automatikus visszaigazoló emaile követően Szolgáltaó egy újabb emailben előlegbekérőt küld a Megrendelő részére. Speciális feltétel esetén a második visszaigazoló email után a Megrendelő még elállhat a megrendelésétől, de ezt emailen köteles Szolgáltató részére jelezni. Amennyiben 48 órán belül nem jelez vissza, a megrendelés véglegesítésének minősül, így attól elállni már nem lehet. 

Amennyiben valamilyen oknál fogva Szolgáltató nem -, vagy csak részben tudja teljesíteni a megrendelést, lehetőleg írásban felveszi a kapcsolatot Megrendelővel. Ilyen eset lehet például, de nem kizárólag, ha a kiválasztott szín-, anyag – vagy minta időközben elfogyott, ha előre nem látható túlterheltség miatt a soron kívüli kiszolgálást Szolgáltató nem tudja vállalni stb. Ez esetben Megrendelő visszaléphet a megrendeléstől Szolgáltató pedig az előre utalt vagy online, bankkártyával kifizetett összeget köteles 8 napon belül visszautalni Megrendelő részére.

Sürgős esetben, felárért, soron kívüli teljesítés is lehetséges. Ennek részleteiről és feltételeiről Megrendelő a IX. pontban megadott, egyben Ügyfélszolgálati elérhetőségeken tájékozódhat.

A szerződés megrendelésre vonatkozó része a Megrendelő részéről a megrendelés elküldésével, Szolgáltató részéről a visszaigazoló e-mail elküldésétől számított legkésőbb 48 óra múlva lép hatályba.

A Pénztár gombra kattintva lesz mód megadni a számlázáshoz és a házhozszállításhoz szükséges adatokat –vagy be lehet jelentkezni, ha a Megrendelő már regisztrált. Szintén itt választható ki a választott fizetési – és szállítási mód. Továbbá, ugyanitt kerül feltüntetésre a teljes fizetendő összeg is. Végül, de nem utolsó sorban, ha Megrendelőnek a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen megjegyzése van, vagy valamilyen pontosítást szeretne, itt hagyhat üzenetet is Szolgáltatónak.

Megrendelés leadásához regisztráció szükséges. A rendelés során az alábbi adatok megadása szükséges:

– számlázási cím:

Név vagy cégnév

Cím vagy székhely (Ország, Irányítószám, Város, Utca, Házszám, emelet, ajtó, egyéb, pl. kapucsengő)

E-mail cím

Telefonszám

Adószám

– szállítási cím (amennyiben eltér a számlázási címtől):

Név vagy cégnév

Cím

Kapcsolattartó vagy átvételre jogosult adatai (név, telefonszám)

A regisztrációhoz szükséges adatokat, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát a Rendelés véglegesítésekor kell megadnia. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztrált felhasználók esetén, amennyiben a Partner Program résztvevői, a besorolásuknak megfelelő kedvezmény a számla végösszegéből automatikusan levonásra kerül. A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

A Webáruházban tett megrendelést Szolgáltató csak akkor tudja teljesíteni, ha a Megrendelő a Pénztár oldalon található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webshop felelősséget nem vállal. A hibásan vagy hiányosan megadott információkból eredő szállítási vagy egyéb többletköltségek Megrendelőt terheli, az ebből adódó károkért Szolgáltató nem felelős.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 10.00-16.00 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés.

A megrendeléskor ki kell választani a szállítási módot és a fizetési módot is. Ezekről a 3.4 és a 3.5 pontok rendelkeznek.

Az egyes szolgáltatások megrendelése a fentiektől eltérhet. Erről Megrendelő a webshop megfelelő oldalain kaphat naprakész és teljes körű információt és tájékoztatást.

3.4 Szállítás. A megrendelt termék Megrendelőhöz való eljuttatása házhozszállítással vagy csomagpontra történő szállítással, illetve személyes átvétel útján történik.

A házhozszállítást a MPL Futárszolgálat. futárszolgálat teljesíti. A MPL futárszolgálat adatvédelmi nyilatkozata ITT tekinthető meg. 

MPL futárszolgálattal történő kiszállítás szabályai Kiszállítás 

Kiszállítási idő: A csomag átadásától számított 1-3 munkanap

Kiszállítás díja:
10 kg-ig:  1.990,-  Ft (bruttó)
20 kg-ig:  2.490,-  Ft (bruttó)

40 kg-ig:  4.990,-  Ft (bruttó)

40 kg feletti, nagyméretű, törékeny, raklapos szállítás esetén egyedi árat küldünk a rendelés leadása után.

Bruttó 1.000.000 ft felett a szállítás díjmentes az ország egész területén. (Nem vonatkozik nagyméretű/súlyú termékekre!)

MPL szállítási feltételek:

– rendelésfelvétel 14 óráig (az ezután beérkező rendeléseket a következő munkanapon dolgozzuk fel)

  • túlméretes, raklapos csomag esetén egyedileg egyeztetünk a egyeztetünk a szállítási költségről

Fizetési lehetőségek

– Webshopban bankkártyával is fizethet
– MPL kézbesítőinél készpénzzel, bankkártyával van lehetőség fizetni, kártyával történő fizetésért a Magyar Posta Zrt. díjat nem számít fel
– Banki átutalás, előreutalás esetén a K&H Bank-nál vezetett számlaszámra kérjük átutalni a bruttó végösszeget Számlaszámuk: 10400164-50526854-68551000

A házhozszállítás díját a Pénztár felületen a rendszer automatikusan hozzáadja a számla végösszegéhez.

Az egy adott Megrendelő által ugyanarra a címre, de külön leadott megrendelésekre külön szállítási költség kerül felszámolásra. Amennyiben Megrendelő ennek tényét jelzi az Ügyfélszolgálaton, és az előző megrendelések még nem kerültek kiküldésre, úgy több rendelés összevonható, azzal, hogy amennyiben egy összevont rendelés tömege és/vagy térfogata átlép egy bizonyos szintet, úgy az összevonás ellenére az együttes méret – vagy tömegnövekedés miatt a szállítási költség is növekedhet.

A szállítási költség változtatásának-, valamint mértékének egyedi elbírálás alapján történő módosításának jogát Szolgáltató fenntartja.

A termék kézbesítésének időpontja változó lehet, különös tekintettel a beérkező megrendelések mennyiségére. Így a Szolgáltató a kézbesítés időpontját alap esetben a megrendelés elfogadásáról szóló e-mail küldésétől számított 14 munkanapban határozza meg, azzal a kitétellel, hogy ez az aktuális körülményektől függően változhat, továbbá mindent megtesz, hogy ez az idő a lehető legrövidebbre csökkenjen. Amennyiben az előzőekben meghatározotthoz képest megnövekedett szállítási idő várható, erről Megrendelőt még a megrendelés elküldése előtt, a webshopban tájékoztatja a Szolgáltató.

Szolgáltató csak hozzávetőleges szállítási időintervallumot tud megadni, tekintettel arra, hogy a kézbesítése a belföldön történő termék futárszolgálat általi felvételét követő munkanapon történik. 

A megrendelőt a futárszolgálat emailben értesíti a kézbesítés napjától a küldemény csomagszámáról, az utánvét összegéről (amennyiben a Megrendelő utánvételes fizetési módot választott), a feladó, valamint a címzett adatairól. Amennyiben a kiszállítás napja nem megfelelő a Megrendelő számára, az emailben szereplő link segítségével át tudja ütemezni a kézbesítés napját.

Sikertelen kézbesítés esetén a futárcég ingyenes másodszori kézbesítési kísérletet tesz. Amennyiben a második kézbesítés is sikertelen, a Futárcég visszaküldi a terméket a Szolgáltató részére szállítási díj felszámítása mellett, amely költség a Megrendelőt terheli. Minden további kézbesítési kísérlet díja a Megrendelőt az eredeti költségein felül terheli.

Megrendelő az aktuális, naprakész szállítási vagy kézbesítési díjakról a Webáruházban tájékozódhat.

Feláras, soron kívüli vagy sürgősségi kézbesítés lehetőségéről és áráról a webáruház elérhetőségein lehet érdeklődni.

Az egyes időszakos akciók keretein belül a házhozszállítás díja, bármekkora összegű rendelés esetén ingyenes lehet.

Webáruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

3.5 Fizetés. A webáruházban értékesítésre kínált termékekért/szolgáltatásokért fizetni lehet előre utalással és online bankkártya elfogadással. Utánvétes fizetésre nincs lehetőség. Az online bankkártyás fizetés a K&H Payment Gateway rendszeren keresztül lehetséges. 

Online bankkártyás fizetés esetén a Visa, Visa Electron, Maestro és MaterCard típusú bankkártya használható. Az online fizetésről részletesebb tájékoztató az alábbi linken érhető el.    

Szolgáltató, minden megrendelést követően, a magyar számviteli törvényeknek megfelelően kiállított számlát elektronikus úton emailen vagy a csomagban vagy a csomaggal juttatja el Megrendelőnek.

IV. Garancia, vis major

4.1 Elállás.  

A Megrendelő a Kormányrendelet szabályai szerint 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni megrendelésétől. 

Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

számított 14 nap. 

Amennyiben a megrendelő az elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 

Evotronics Kft.
1125 Budapest, Diós árok 29 A. ép.
e-mail: info@evotronics.eu

Ebből a célból felhasználhatja a honlapról letölthető elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

A Megrendelőt a szerződés megkötésének, azaz a megrendelés napja és a termék kézhezvétele közötti időszakban is megilleti az elállás joga.

A vásárló az elállási szándékát a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat minta útján is közölheti. Az e jogszabályon alapuló elállást megindokolni nem kell.

Írásban történő elállás esetén Felek határidőben érvényesítettnek tekintik, ha a vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Elállás esetén a terméket a vásárló az elállás közlését követő 14 napon belül bontatlan vagy bontott állapotban köteles visszajuttatni a Webshophoz. Felek határidőt megtartottnak tekintik, amennyiben a Megrendelő igazolja, hogy a terméket a határidő utolsó napjáig postára adta vagy futárszolgálatnak átadta. Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. 

Amennyiben Megrendelő eláll a szerződéstől, Szolgáltató legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszautalja a termék vételárát a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra. A visszatérítés vonatkozik a termék Megrendelő részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a Megrendelő nem élt elállási jogával, valamint, ha a Megrendelő nem a legkevésbé költséges, vagy a szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást kért. Ez esetben a többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni. A Szolgáltató azonban jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg a visszaküldött terméket kézhez nem kapta, vagy a Megrendelő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Ez esetben a Szolgáltató a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát, úgy a Webshop a vételárat nem téríti vissza. Azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van az elállás tárgyát képező termék visszaküldésére a Megrendelő részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei Megrendelőt terhelik.

4.2 Kellékszavatosság. Megrendelő a termék átvételétől számított 1 éven belül élhet kellékszavatossági jogával, azon garanciális események vonatkozásában, melyek olyan termékhibákra vonatkoznak, melyek már a termék átvételekor is fennálltak. (A Szolgáltató hibás teljesítése)

Jogos esetben a Megrendelő kérhet kijavítást vagy cserét. Amennyiben ez nem lehetséges, vagy aránytalan költséggel járna Szolgáltató részére, úgy lehetőség van a hiba mértékében arányosan árleszállításra vagy a hibát a vállalkozás költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Csere esetén újra kezdődik az 1 éves kellékszavatossági helytállást előíró időszak.

Javítás esetén csak a javított hibára kezdődik újra a fenti 1 éves időszak.

Leszállítás esetén a kifogásolt hiba miatt Szolgáltató újabb garanciális helytállásra nem kötelezhető.

Legfeljebb háromszori csere vagy javítás után Felek a szerződéstől való elállás lehetőségét kötik ki. 

Megrendelő az észlelt hibát köteles haladéktalanul, de legfeljebb 2 hónapon belül jelezni Szolgáltató részére. Amennyiben ez elmarad, és a hibából a terméken további értékcsökkenés következik be, annak megtérítésére és javítására Szolgáltató nem köteles.

A termék átvételétől számított 6 hónapon belül jelzett hiba esetén vélelmezni kell, hogy az adott hiba már a teljesítést pillanatában is fennállt, kivéve, ha ez a vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Szolgáltató mentesül a szavatossági helytállás alól, ha a vélelmet megcáfolva bizonyítja, hogy a termék hibája Vevő részére történő átadást követően -, vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából adódóan keletkezett. A teljesítés utáni hat hónap elteltével a bizonyítási teher megfordul, azaz vitás helyzetben Megrendelőt terheli bizonyítási teher.

Amennyiben Megrendelő kellékszavatossági jogával kíván élni, akkor ezt megteheti a Szolgáltató felé valamely módon, lehetőleg írásban való közléssel, Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein. Ebbe bele kell foglalnia, hogy mi a kellékszavatossággal kapcsolatos észrevétele és igénye. Ezt követően erről Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. A kellékszavatossági joggal való élés jogosságának kivizsgálásra Szolgáltatónak 30 napja van – de igyekszik ezt a lehető leghamarabb megtenni. Amennyiben a vizsgálat eredménye Megrendelő részére pozitív eredménnyel zárul, Szolgáltató minden további vizsgálat és tájékoztatás nélkül helytáll a kellékszavatossági jog gyakorlása során. Amennyiben a kivizsgálás eredményét Megrendelő vitatja, úgy a IX. pontban leírtak szerint kérhet jogorvoslati segítséget.

4.3 Termékszavatosság. Ingó dolog (jelen esetben: a webshopban megtalálható termékek) hibája esetén Megrendelő élhet a termékszavatosság jogával is a 4.2-es pontban részletezett jogával szemben. Ez esetben Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Hibás a termék, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Megrendelő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó, jelen esetben Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Megrendelő nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Amennyiben Megrendelő termékszavatossági jogával kíván élni, akkor ezt megteheti a Szolgáltató felé valamely módon, lehetőleg írásban való közléssel, Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein. Ebbe bele kell foglalnia, hogy mi a termékszavatossággal kapcsolatos észrevétele és igénye. Ezt követően erről Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. A termékszavatossági joggal való élés jogosságának kivizsgálásra Szolgáltatónak 30 napja van – de igyekszik ezt a lehető leghamarabb megtenni. Amennyiben a vizsgálat eredménye Megrendelő részére pozitív eredménnyel zárul, Szolgáltató minden további vizsgálat és tájékoztatás nélkül helytáll a termékszavatossági jog gyakorlása során. Amennyiben a kivizsgálás eredményét Megrendelő vitatja, úgy a IX. pontban leírtak szerint kérhet jogorvoslati segítséget.

4.4 Jótállás. A Webshopban értékesített termékek jelentős részére Szolgáltató a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete alapján a rendelet szerinti jótállást köteles biztosítani a Megrendelőnek.

A jótállást Megrendelő az alábbiak szerint érvényesítheti.

A jótállási határidő a termék átvételének napján kezdődik. Időtartama: 1 év.

Megrendelő – választása szerint – az alábbi igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Szolgáltató, amennyiben a Megrendelő a termék átvételétől számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt és amennyiben a meghibásodás a rendeletetés szerű használatot akadályozza, nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni.

A Szolgáltató mentesül jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

4.5 Jótállási jegy. Szolgáltató a Megrendelőnek magyar nyelvű jótállási jegyet juttat el a csomagban. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletalapján:

„… A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

a) a vállalkozás nevét, címét,

b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,

c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,

d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,

e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá

f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.

4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.

(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. … ”

Felek a jótállási jog gyakorlása során felvett jegyzőkönyvnek elfogadják Szolgáltató az esetről elektronikus formában, pl. e-mailben küldött összefoglalóját, amennyiben az tartalmazza az alábbiakat:

– a fogyasztó nevét és címét,
– a fogyasztási cikk (áru) megnevezését és vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját 

4.6 Sérült csomagolás. A kézbesítés során Megrendelő köteles az átvett csomag sértetlenségét ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült, úgy jegyzőkönyvet készíteni ezen tényről.

A Webáruház a sérülten feladott csomag lehetőségét kizárja, tekintve, hogy sérült csomagot futárcég nem vesz át. 

A sérült csomagolású termék átvétele Megrendelő részéről garanciális jogvesztéssel jár, a mennyiségi, illetve sérült termékre való reklamációk vonatkozásában.

4.7 Vis Maior. Vis maior esetén Szolgáltató mentesül a szerződésszerű teljesítés kötelezettsége alól. Vis maiornak minősül minden, a Szolgáltató érdekkörén kívül eső, elháríthatatlan külső ok, különös, de nem kizárólagos tekintettel a természeti csapásokra, mint árvíz, tűz, földrengés, vihar, villámcsapás, nagy mennyiségű csapadék, továbbá sztrájkra, merényletre, illetve állami intézkedésre. 

VI. Szerzői jogok

A www.smarthomestore.hu oldalon található valamennyi tartalom (szöveg, cikk, termékismertető, logó, termékkép, más információ illetve adat) szerzői jogai – eltérő rendelkezés hiányában – térbeli és időbeli korlátozás nélkül a webáruház és a weblap üzemeltetőjét, Szolgáltatót illetik meg. A Webáruház szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén azonnal jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben.

Egyebekben pedig a jelen ÁSzF I. pontja az irányadó.

VII. Adatvédelmi rendelkezések 

Lásd az Adatkezelési szabályzatban. 

A Megrendelő az Adatkezelési szabályzatban rögzítetteket megismerte és tudomásul vette.

VIII. A szerződés hatálya 

A jelen ÁSZF kötelező erővel hatályos a Felekre a Látogató weboldalon, webshopban való böngészésének megkezdésétől, a hírlevelekre, levelező listákra való feliratkozásának pillanatától, valamint a Megbízóval való kapcsolatfelvétel pillanatától, és különösen a Megrendelő által leadott megrendelést követően, valamint minden további, egy megrendelést egyértelműen hatályosító, jelen szerződésben nem tárgyalt mód esetében.

IX. Panaszkezelés

A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével (X. pont).

Szóbeli panasz esetén Szolgáltató a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt.

Ha Megrendelő a Szolgáltató panaszkezelését vitatja, vagy ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a vásárlónak eljuttatja.

Írásban (ideértve az elektronikus úton) vagy telefonon tett panaszt Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszolja meg – egyúttal csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását, valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat.

Amennyiben Szolgáltató elutasítja a panaszt, azt indokolni köteles. Egyúttal köteles felhívni Megrendelő figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. Egyebekben fogyasztóként erről Megrendelő az alábbiak szerint tájékozódhat, további panaszt az alábbiak szerint tehet, vitás esetben jogorvoslati lehetőséget az alábbiak szerint kaphat:

Megrendelő fogyasztóként panasszal a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. Az illetékes békéltető testületek listája IDE kattintva érhető el.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) mellett működő független testület.

A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. 

Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az (1) és (2) bekezdés szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes.

X. Egyéb rendelkezések, Ügyfélszolgálat

A www.smarthomestore.hu oldal használatával a weboldal és a webshop használója, Megrendelő kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és azt magára nézve kötelező érvényűen elfogadja.

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

A jelen ÁSZF egyoldalú módosításának jogát a Szolgáltató fenntartja. A megrendeléssel vagy az ÁSZF-fel kapcsolatos valamennyi információt, közleményt és változást a Szolgáltató kizárólagosan írásos kommunikáció során közlik (lsd. következő bekezdés). Az információ e-mailben való megküldésével az információ a regisztrált felek részére kézbesítettnek tekintendő.

Felek írásos kommunikációnak fogadják el az e-mailben küldött leveleket. A kapcsolattartásra kijelölt email címek: info@evotronics.eu

– a Szolgáltató részéről elsődlegesen az  

– a Látogató/Megrendelő részéről pedig a honlapokon a feliratkozás vagy kapcsolatfelvételkor megadott e-mail-címe.

A Felek kölcsönösen írásosnak fogadnak el ettől eltérő email címekről történő kommunikációt is, de bármilyen vitás kérdést vagy fizetési felszólítást a kijelölt címekre kell küldeni. A dezinformáltságból eredő felelősséget és kártérítést Szolgáltató kizárja.

Céginformáció, egyben Ügyfélszolgálati elérhetőségek:

Cégnév: Evotronics Korlátolt Felelősségű Társaság. 

cégjegyzék szám: 01-09-994833

Adószám: 24190844-2-43

Székhely: 1125 Budapest, Diós árok 29. A. ép. 

Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbíróság

Kapcsolat: 

Tel: +36-70-678-4800 (munkanapokon 10-16 óráig)

e-mail: info@evotronics.eu

A Webáruházban leadott megrendelés útján létrejött szerződés, azaz a jelen szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország törvényei az irányadók.

Jelen Általános Szerződési Feltételek feltételei hatályon kívül helyezik a bármely fél által kiadott dokumentumban vagy elismerő nyilatkozatban foglalt minden egyéb feltételt vagy szóbeli megállapodást, kivéve a kifejezetten jelen ÁSZF rendelkezéseinek felülírására létrehozott esetleges Egyedi Szerződést. Jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó.